Thursday, December 23, 2010

wAniTa zAmAn mOden.....

dUnia oH dUnia!!!

"Zaman dah moden, dunia dah berubah" itu laa ayat yang biase aku dengar.....bagi aku dunia still samer...manusia jek yang berubah... Lagi2 pader kaum hawa...perbezaan wanita dulu n sekarang begitu ketara perubahan nyer...kadang2 kesal pun ader,bkn nak cakap diri aku nie perfect....aku pun ader silap n salah jugak...tadi aku breakfast dengan kawan aku...sebelah kita orang ader sepasang kawan sepekerjaan...lelaki n perempuan....wanita itu bertudung,berbaju sopan lengan panjang,seluar keje.....wajah dia putih n boleh tahan jugak arr...orang kate ayu gitu.... di akhir aku n kwan aku abez makan...aku tgk wanita itu tadi pegang rokok..aku ingat dia nak kasi kawan lelaki dia...tp aku salah,dia bakar rokok tu untuk dia...perhhh!!! memang aku teperanjat giler....sebelum nie bukan aku xpernah tgk wanita bertudung nie isap rokok,ader jugak...tp dia isap bukan depan orang ramai,dia isap dlm umah or dlm bilik stor...tp kali nie aku tgk wanita tersebut isap depan org ramai...dekat public.....giler arrr...kecewa siot...kenapa laaa dia wat camtu...secare x langsung...dia telah mencemarkan imej2 wanita bertudung nie....xpaham aku...tp nak wat cam maner itu idup dia...dosa n pahala..sendiri mau ingat laaa.... lagi 1 tentang wanita yang ader paras rupa nie...ader setngah tu...sombong bukan men...dia ingat dia lawa,dia hebat laa plak....kite senyum kat dia bukan bermaksud kite minat or nak ngorat dia...sekadar senyum sesamer rakan tempat keje jek....tp dia tarik muker...tp xpelaa, aku senyum kat dia pun ikhlas,x harap pun dia senyum kat aku balik....kdang2 girl nie ingat kite senyum kat dia...kite minat dia laaa...kolot sunggug fikiran orang2 cam nie.... x salah kalau kite senyum kat sesiapa pun... so lepas nie kite senyum laa sikit...mudah2an dngn senyuman kite tu dapat mengubat aty orang2 yang tengah pasrah or marah ^_^ coretan aku nie bukan nak kutuk kaum hawa,sekadar teguran n peringatan kepada wanita2 di luar saner....

No comments: