Monday, December 20, 2010

dOakaN yAng bAik2 unTuk oRg Lg baIk dRpD mEndoAkan kEbuRUkAn

Korang pernah putus cinta x?? mesti penah kan??kalau dah putus tu kan kiter xabez2 doakan kehancuran untuk dia....contohnyer "mudah2an kau dengan BF/GF baru ko tu x bahagia n x berkekal lamer" tul x?? tapi x semua orang mcm tu....cam aku,aku x doakan cam tu....bagi aku itu dah takdir dia pader kite....aku pernah tnyer kat akak aku,"ngah salah ke kalau aku doakan ex aku kembali kat aku balik???" dia jawap kenape nak doakan camtu??....seolah2 kiter doakan kehancuran hidup baru dia dgn psangan baru dia...kalau betul2 kite sayang n ikhlas menyintai dia...batter kite doakan kebaikan dia,doakan dia bahagia n berkekalan laa dia sampai ke jinjang pelamin n hingga ke akhir hayat dia dgn pasangan baru dia tu....walaupun kite sakitn sedew apabila tgk dia dgn pasangan baru dia tu....tp kite harus doakan kebaikkan dia...coz klu kite tul2 ikhlas menyintai dia....doakan laa kebaikan untuk dia...jgn sesekali doakan keburukan hidup dia...insya'allah kiter akn bertemu dgn orang yang sesuai untuk kiter....lagi batter daripada sebelum nyer..."aku hamba mu yang lemah ya allah,yang sentiaser terleka dgn nafsu,kadang kaler marah,doakan keburukan orang....bg laa aku kekuatan untuk tabahi hidup di dunia kau ini,mudah2an kebaikkan aku doakan untuk orang2 di luar saner"...belajar untuk alway think positif ianyer maha adil AMIN

No comments: