Tuesday, October 5, 2010

ciNta pErlukAn peNgorbaNan.......

"if u luv sombody let them go, if there return, they were always yours. if they dont, they never were."

Sedap ayat tu kan...... aku sering mengkaji cinta....byk yang boleh d dapati dlm mengkaji ku....cinta kepada allah,cinta kepada parents,cinta kepada kekasih/suami/isteri...semuanyer samer iaitu cinta....tp ape yang kite cintai itu jek yg len.....tp yang pasti klu kite kenal/tahu sebenar2nyer cinta...kite boleh faham maksud ketiga2 ayat aku td....ia boleh juga d gelar sbagai sifat2 cinta,setiap cinta2 tu ader sifat2 yg harus kite kenali,baru laa kite akan raser nikmat cinta sebenar2nya cinta....andai kate kite mengetahui sifat2 tersebut,make kenal laa kite aper yg d katekan cinta.....kwn aku ader ckp cinta ader tiga jenis...iaitu cinta setan,cinta jin,cinta illahi....itu boleh d guner pakai juga,tp yg aku paham n aku kaji aderlah berbeza.....sebelum kite hendak mengenali/fahami cinta terhadap kekasih/suami/isteri kite mesti fahami cinta kepada parents,tp sebelum kite hendak fahami terhadap parents.....kite mesti laa fahami cinta terhadap allah.....baru laaa cinta terhadap kekasih/suami/isteri itu td sempurna insya'allah........so nnt aku explainkan sifat2 dia k,so topic aku bukan nk cite tntng maksud cinta...tp tentng cinta,cinta perlukan pengorbanan.....mcm ayat kat ats tu...klu kite cintakan dia biarkan dia pergi,klu ia kembali kat kite blik tandanye kite punya..klu x,dia bukan milik kite...so klu kite dgn dia dh lamer brsamer dia n aty dia berubah...biarkan dia pergi,jgn biar kan dia menderita,biarkan laa dia gembira,berkorban laa........mendoakan kebaikannyer kan lg baik dr mendoakn keburukan dia....kdg2 kn kite rindu kat dia kan,teringin plak nk tanye khabar dia,tp yg pasti dia pasti bahagia dgn psangan baru dia,so jgn laa ganggu dia...biarkan dia gembira dgn idupanye.... ^_^