Friday, May 13, 2011

CoUple

Ape yang korang paham tentang couple??? yang aku faham dari perkataan tersebut adalah...ianyer menunjukan 2,iaitu yg memerlukan 1 llaki dan 1 wanita yang suke 1 samer lain dan ingin selalu bersame.... dlm erti kate lain dia aku punyer.....

Bagi aku perkataan couple itu tidak wujub....yang wujub perkataan bujang dan berkahwin, tetapi tidak laa salah kalau seseorng itu bercouple or kite boleh ckp bercinta.... couple nie adalah pekataan budak2 sekolah rendah n menengah jek....bkn laa aku hendak menyokong meke "bercouple" tetapi yg aku hendak supaya KITE tidak laa mengutuk2 mereka itu atau menghina mereka... hanya yg mmpu kite buat tegur dia secare baik dan ikut logik akal.....lg pun bg aku "couple" nie bkn laa sesuatu bende yg jaat sgt....sbb ape aku ckp mcm tu...yg penting kite x buat pekara2 larangan DIA...n pndai jage diri kite n anak org :) klu kite dgn pasangan kite dduk d tmpat2 gelap even pun kite dah buat ape2...itu boleh mendatangkan maksiat dan fitnah org ..batter kite cari tmpat2 yg ramai org...:) coz kite manusia yg bernafsu.....tp harus ingat,dlm bercouple nie...masing2 kene kuat,andai kate dua2nyer tertewas ianyer jugak boleh menyebabkan meke ke dlm kemasiatan :) llaki itu mesti laa kuat mengawal nyer dan perempuan pulak sentiase ingatkan llaki itu insyaAllah meke akan d jauhi perbuatan larangan DIA :) jgn mudah mulut ini blind org2 couple ini jaat ^_^ coz kite manusia bernafsu,kwal laa ia dgn akal ^_^

No comments: